TOLGA FUTACI- AHMET ERTEN'LE HAYAT MÜZİK RÖPORTAJI


''Akademi Türkiye'' ile hayatımıza giren Tolga Futacı ,yarışmadaki düzgün duruşu ve başarılı vokal performansıyla dikkat çekmeyi başardıktan sonra İremrecords etiketiyle ''Cennet Bahçesi'' isimli albümüyle sevenleriyle buluştu.Müzikal yolculuğunda ağır ve emin adımlarla ilerleyen başarılı müzisyen,Hayat Müzik'te Ahmet ERTEN'in konuğu oldu..

-Tolga Futacı ismi geniş kitleler tarafından Akedemi Türkiye'de duyuldu ve ciddi bir dinleyici potensiyeliniz oluştu burda...Biraz Akademi Türkiye serüvenine nasıl dahil olduğunuzdan ve size kattıklarından bahseder misiniz?

Yarışma konseptine,özellikle müziğin ya da bir sanat dalının yarıştırılması konseptine çok sıcak bakan biri değildim ve hala da değlim.. Ancak , “akademi türkiye”nin yurtdşı formatı çok başarılıydı.. Burada da aynı yol izlenmeye çalışıldı elden geldiğince ve ama her işte yapıldığı gibi biraz alaturkalaştırıldı tabi.. Ama tekrar yapılmamış olması yine de kalitesini ortaya koyuyor J Sorunun cevabına gelince, beni etkileyen yurt dışı formatının cazibesi olmuştu.. Daha sonar yapılan “American Idol” yrışmasından da Jennifer Hudson gibi bir kadın çıkmıştır ki, hem grammy hem de oscar alarak, aslında işler doğru yapıldığı takdirde ,bu tarz programların rating dışında da amaçlara hizmet edebildiğini göstermiştir.. Bana kattıklarına gelirsek, ciddi bir tanıtım sağladı.. Albümün çıktığından haberi olmayan insanlar bile, akademi’den tanıyorlar..

-Akademi Türkiye yarışması,müzik adı altında yapılan diğer yarışmalardan çok farklıydı..Bir eğitim alıyordunuz,24 saat kameralar önünde gelişiminiz dakika dakika kaydediliyordu...Ancak diğer yarışmalarda ön plana çıkan ya da çıkarılmak istenen şey işin show kısmı..Bu konuda neler dünüyorsunuz?

Bu tür programlara katılmak isteyen insanlar, katıldıklarında hemen şöhret olacaklarını sanıyorlar.. Öyle bir hava yaratılıyor ki, kendinizi star sanmanız sağlanıyor.. Ben o yarışmaya onaltıbin kişi arasından seçildim.. Bunda şansın da önemi büyük tabi ki.. Ama inandığım birşey var ki, “şans yalnızca hazır olana güler”.. Yani orada alınan eğitim benim bilmediğim şeyler değildi.. Çoğu zaman çok sıkıldım.. Aslında bu da işin show taraflarından biriydi.. Ama bir gerçek de yadsınamaz ki, bizim yarışmada jüriden çok daha ön plandaydı yarışmacılar..

-İlk albüm Cennet Bahçesi...Yapımcı firma ise İremrecords..Bu çalışmada yapımcının Aykut Gürel gibi bir müzisyen olması önemli bir etken olsa gerek..?

Ya inandığım ve arkasında durabileceğim birşey yaparım,ya da yapmam.. Dolayısı ile, Aykut Gürel’e ulaşıncaya kadar olan zamanda reddettiğim çok teklif oldu.. Özellikle yarışma sonrasında.. Bence zaten yapımcılar müzisyen olmalı.. Ayrıca çok iyi de bir pazarlama grubu olmalı.. Aykut Gürel ,yıllardır takip ettiğim ve bence akustik müziği en iyi kaydeden insanların başında gelir.. Dolayısı ile onun enerjisini katması çok önemli bir etken.. Tabi Cem Tuncer’i de unutmamak gerekir..
-Bu konuyu Aykut Gürel'le yaptığımız röportajda da konuşmuştuk''Cennet Bahçesi'' albümü de iremrecords'un diğer yapımları gibi ticari kaygının en alt seviyede tutulduğu müzisyen albümlerden..Bu hem büyük bir risk hem de büyük bir artı değil mi?


Erkan Oğur’un bir cümlesi vardır.. “Müzik iyi ya da kötüdür.. Bir tercih yapmak ise hayattı”.. Ben hayat kalitem yüksek olsun isterim.. O sebeple, taviz vermeyeceğim şeylerin başında “bence” doğru olduğuna inandığım şeyler gelir.. Ayrıca risk almazsanız büyüymezsiniz,değil mi ?

-Tolga Futacı'nın günümüz müzik piyasasına bakışı nasıl..?İdolleri kimlerdir?

Ortada karmakarışık birşey var.. Ne olduğunu anlayana kadar hevesler başka yönlere kayıyor.. Şu dönemde r’n’b ve hip-hop daha populer diye, hayatında bu müziği dinlememiş insanlar bile bunları söylemeye çalışıyor.. Sistemin içinde olmak bunu gerektiriyor sanırım.. Dolayısı ile ben kendi sistemimi oluşturmaya çalışıyorum.. Türkiye’deki idollerimde de ciddi hayal kırıklıklarım var.. Bu işlere başlarken gözümde çok büyüttüğüm insanlar var.. Genelleme yapmak gerekirse, kendi ürettiklerini sunan insanlara saygı duyuyorum..

-Albüm öncesinde,sizi bir yarışma programında tanımış olsak da bunun da ötesinde bir vokalistlik geçmişiniz var..Biraz bu süreçten de bahseder misiniz?

Metin Arolat’a gitarla; Gülşen, Ayşe, Ajda Pekkan ve Aşkın Nur Yengi’ye sesimle; Jale’ye,Bora Öztoprak’a gitar ve sesimle; Leman Sam’a ud, gitar, buzuki ve sesimle; en son olarak da Sibel Tüzün ve Altay’a ud ve sesimle eşlik ettim. Bu işler devam ederken, arkadaşlarımla kurduğumuz bir ekiple çeşitli klüplerde “sadece sevdiğimiz şarkılar” konsepti altında programlar yaptık. Sevdiğimiz Türkçe parçaları baya bir değiştirip çalıyorduk..

-Yılladır müzisyenlerin çektiği sıkıntılardan biri de telif haklarının korunmasıyla ilgili..Sizce ülkemizde artık telif haklarının rayına oturduğunu düşünüyor musunuz?

Büyüklerimiz ellerinden geleni yapıyor ama yurtdışındaki gibi oturması bence daha zaman alacak.. Tam oturmuş olsa, Berkant’ın helikopteri ile gittiği bir adada, şatosunda yaşaması gerekirdi.. Sadece ben herhalde yüzlerce kere “samanyolu”nu biryerlerde dinlemişimdir..

-Cennet Bahçesi'nden iki klip geldi..Önümüzdeki zaman dilimi içinde yeni bir klip düşünülüyor mu?

“Usul Usul” Gürcan Keltek tarafından, “Mavi AG version” da Veli Çelik tarafından çekildi.. Bu işler malesef kolay olmadı.. Üçüncü bir klip için de sponsor bulduğum takdirde çekerim… Yoksa zor..

-Siz de internet ortamını sevenleriyle buluşmak için değerlendiren müzisyenlerdensiniz..Web sitenizden..Sevenleriniz size internet üzerindennasıl ulaşabilirler?

İnternet herkes gibi benim de vazgeçemeyecğim birşey.. Teknolojiyi seviyorum ve kullanıyorum.. http://www.tolgafutaci.com/ benim resmi web sitem.. siteye girdiğiniz zaman sol tarafta mor renkli bir logo var.. Orayı tıkladığımız zaman da http://www.tolgafutacifan.com/ ‘a bağlanıyorsunuz..

-Son olarak Tolga Futacı'nın planlarından bahsedelim..Yeni albüm,ya da sahne çalışması gibi netlik kazanmış projeler var mı şu sıralar?

Bu album daha çok yeni.. Dolayısı ile, yeni albüme daha zaman var.. Sahne içn de çalışalarımız başladı.. Yıllardır beraber çalıştığım ekip tekrar biraraya geldi.. Davulcu ve piyanist askerdelerdi.. Şimdi daha bilgisayar destekli ve günümüz soundlarını barındıran tamamen değiştirilmiş aranjelerle çalacağız hem albümdeki hem de diğer şarkıları.. Ayrıca, Temmuz ayı içerisinde aTV ekranlarında yayına girecek bir dizinin çekimlerine başlamak üzereyiz..

-Hayatmüzik'in konuğu olduğunuz için teşekkür ediyoruz..Son olarak sevenlerinize ve okuyucularımıza söylemek istediğiniz bir şey var mı?..:)

Ben de çok teşekkür ederim konuk ettiğiniz için.. Etrafı düşünmeden inandıklarınızın arkasından gidin.. Mutlaka biryerlere götürüyor sizi..

Hiç yorum yok: